Vše začalo, když jsem přestal aktivně závodit na snowboardu

a více jak park nebo rampa mě lákal pohyb ve volném terénu. V té době na trhu v podstatě nebylo žádné vhodné vybavení do terénu. Zkoušel jsem splitboard od Burtonu, ale  nebylo to ono. Dokonce jsem na nějakou dobu konvertoval k lyžím. Z tohoto počínání jsem si vyvodil, že pro své výpravy do terénu potřebuji něco, s čím se budu nahoru pohybovat s lehkostí lyží a dolů stát "BOKEM".  Nikdo mi nenamluví, že pocit z jízdy dolů ve volném terénu na lyžích nahradí pocit z jízdy na snowboardu. Nikdo mi nenamluví, že pocit z jízdy dolů ve volném terénu na lyžích nahradí pocit z jízdy na snowboardu.

Na ledu je to boj jak na lyžích tak na snowboardu, ale vše ostatní už nemá smysl řešit - tam je jasně lepší a zábavnější snowboard. Nezbývalo, než se pustit do několika let pokusů a vývoje.

S pomocí Járy Šonka, kontruktéra a vlastníka dostatku CNC strojů aby vytvořil baseplate z jednoho kusu duralu, jsme se pustili do vývoje vázání, jednoho z úskalí splitboardingu. Otázku, jak vázání osadit nám pomohl zodpovědět Luděk Váša, který pracoval pro SP binding a dodával mi díly, tak abych byl schopen kompletovat vázání. Vše fungovalo velice dobře, dokud se na trhu neobjevil Spark R&D. V podstatě se stejným vázáním. Vzhledem k tomu, že americká firma Spark byla schopná dodávat mi své vázání za cenu, kterou mě stála pouze výroba, dohodli jsme se na spolupráci. Tím byla otázka kvalitního vázání vyřešena.

Splity se v té době vyráběli podomácku, z rozřízlých snowboardů. Zní to divoce, ale jiná možnost nebyla.

Ota Tyl, který se již 10 let se svou značkou GARA zaobírá vývojem a výrobou splitboardů a snowboadů.

Na ledu je to boj jak na lyžích tak na snowboardu, ale vše ostatní už nemá smysl řešit - tam je jasně lepší a zábavnější snowboard. Nezbývalo, než se pustit do několika let pokusů a vývoje.

S pomocí Járy Šonka, kontruktéra a vlastníka dostatku CNC strojů aby vytvořil baseplate z jednoho kusu duralu, jsme se pustili do vývoje vázání, jednoho z úskalí splitboardingu. Otázku, jak vázání osadit nám pomohl zodpovědět Luděk Váša, který pracoval pro SP binding a dodával mi díly, tak abych byl schopen kompletovat vázání. Vše fungovalo velice dobře, dokud se na trhu neobjevil Spark R&D. V podstatě se stejným vázáním. Vzhledem k tomu, že americká firma Spark byla schopná dodávat mi své vázání za cenu, kterou mě stála pouze výroba, dohodli jsme se na spolupráci. Tím byla otázka kvalitního vázání vyřešena.

Na jízdu dolů v prašanu to jakž takž fungovalo, ale vcelku to byl boj. Při sjezdu bylo prkno torzně měkké a při výšlapu tomu chyběla vnitřní hrana, takže chůze bokem do svahu byla životním zážitkem.

V té době jsem vydělal nějaké peníze, a tak jsem se je rozhodl investovat do vývoje a výroby mého vlastního splitboardu. Zadání bylo jasné: nahoru jako na lyžích a dolů jako na snowboardu. Bez rozdílu. Každým rokem dochází k vylepšením a ke změnám, abych dosáhl zadání a cíle, které jsem si tenkrát vytyčil. Každým rokem se splitboardy blíží výkonům lyží při stoupání a snowboardů při sjezdu. A každým rokem, s novějšími a novějšími technologiemi, se stává tím perfektím strojem pro alternativní outdoor.

See you out there! 

Ota Tyl, který se již 10 let pod značkou GARA zaobírá vývojem a výrobou splitboardů a snowboadů.

SEE YOU OUT THERE