GARA BOARDS

GARA boards se specializuje na výrobu splitboardů. Všechny mé modely jsou vyráběné jako dvě lyže, jež se následně s maximální přesností spárují. Tento výrobní postup je sice dražší, ale zaručí, že se mé splity chovají vyváženě jak při chůzi, tak při sjezdu. Od začátku je split konstruovaný jako split a ne jako dodatečně rozřízlý snowboard. Místo, kde je uchycený hook a clip je navíc vyztužené, aby lépe odolávalo při příčném kroucení a tahu. Konstrukce carbonu a triaxilního skla zaručuje parádní torzní tuhost srovnatelnou s klasickým snowboardem při zachování pružnosti, která je nutná při jízdě v měkkém sněhu. Hranu dávám po celé délce tak, aby bylo prkno dostatečně chráněno. Exponovaná místa konce splitu/lyže jsou navíc chráněná plastem. Mou snahou je všechna prkna vyrábět s co nejmenším odpadem a pokud je to možné z lokalních surovin a materialů. Jestliže suroviny a materiály neovlivňují výkon splitu, používam Eco materiály z Evropy. Máte-li nějaké nápady a podněty na zlepšení, neváhejte mě kontaktovat. Ota Tyl.  info@garaboards.com

Nové Enduro je super všestranné splitboardové prkno. Je to deliverat předchozích modelů Classic a Ranger. Jeho konstrukční základ tvoří Paulownia dřevo, jež mu dává super lehkou váhu. Čtyřvrstvá konstrukce carbon/glass dává torzní vlastnosti, ale stále zaručuje dostatečnou pružnost. Geometrii jsem nastavil tak, že po středně dlouhé špičce následuje revers rádius, jež dává prknu lehkost při překlápění na pevném povrchu. Střední vykrojení zaručuje hravost i v malé rychlosti, ale je posunuto dozadu tak, aby zaručilo maximální kontrolu.Enduro má táhlou špičku s mírným rockerem, jež zaručí jednoduchou plavbu v prašanu a super ovladatelnost na pevném povrchu.Proti ultimatnímu Edge, či Rengerovi má stále poměrně dlouhou patu, která umožňuje pohodlnou jízdu pozadu a kontrolu v dropech. Camber jsem situoval pod přední nohu tak, aby i s naloženým batohem jezdec neztrácel kontrolu nad prknem. Profil jádra jsem pro tento rok odladil blízko Twinu, abych zaručil dostatek stability ve vyšší rychlosti, ale v kombinaci s rockerem na nosu je stále pocitově direct. Novinkou pro tento rok je též dámská verze pod označením W ve velikosti 152,5 cm, a dále pro jezdce s velkou nohou, ale malou váhou mám 164 S jako soft.

Ranger je ultimátní stroj, vyznačující se dlouhou hranou k jeho délce. Dlouhý revers rádius na špičce a velký rádius zaručuje maximální kontrolu. Dlouhá špička s bočním “surf “ bokorysem  zaručují parádní pohyb v prašanu. Krátká patka je svižná při kličkování v lese, ale stále je dostatečná pro kontrolu dopadů při dropech. Tuhost jsem nechal podobnou jako u jeho předchůdce, jen s lehce mekkčím tailem pro větší pop. Má X konstrukce složená ze čtyř vrstev skla a carbonu zaručuje parádní torzní vlastnosti při zachovaní optimalní pružnosti. Paulownia jádro dodalo prknu lehkost. Používám pouze výběrové dřevo slepené z hranolů bez napojování, což dává prknu živost.

Safari split je surf split bez kompromisů při chůzi či sjezdu. Cekově měkkčí odladění zaručuje super “ fish” pohyb ve volném terénu či v lese. Velká špička zaručuje plavbu jakkoliv lehkým prašanem ať jste v Evropě či v Japonsku. Pravě má inspirace z Japonska se podepsala na vývoji tohoto splitu. Nenechte se vystrašit délkou. Safari je 268 mm široké, což zaručuje dostatečný vztlak i pro Hokkaido. Prknu jsem dal pin tail, jež vás “ podrží v sedle”  při rychlých Fish zatáčkách a něco vážícím batohu na zádech.Jádro má speciální surf shape pro optimální průhyb a torzi vzhledem k dlouhému nosu. Pata je mekkčí pro jednodušší pop, jež umožní zrychlovat i v zatáčkách. Malý camber pod přední nohou pomůže kontrolovat prkno a zlehčuje chůzi na pásech.Ano, není to prkno pro každý den, ale myslím, že je dobré ho mít nachystané pro ten správný den o kterém se pak mluví celý rok.

Univerzální splitboard vyznačující se dlouhou efektivní hranou, narockrovanou  špičkou a středně dlouhou patou. Edge jsem vyvíjel od začátku jako “touring” splitboard, jenž musí být maximálně univerzální, zvládající jízdu na jakémkoliv sněhu s velkým důrazem na na stabilitu. Flex je tužší, aby jezdec měl jízdu pod kontrolou i s těžkým batohem na zádech a jednoduše překonal zmrzlé pasáže. Při chůzi šikmo svahem napomáhá dlouhá efektivní hrana. Přestože má, v porovnání s ostatními modely, kratší špičku, je natolik vpředu narockrovaný, že dobře plave i v čerstvém sněhu. Edge, vzhledem k jeho parametrům, především dlouhé hraně a kratší patce, je možné volit o jednu velikost nižší než standartní splitboard. Edge potěší všechny, kteří hledají touringový splitboard mimo resort, a když není počasí a je potřeba zůstat na sjezdovce, buou mít pod nohami ultimátní carvingový stroj. Ne náhodou Edge má stejný půdorys jako můj vrcholný carvingový snowboard Dritter.

Carver je prkno pro každý den, na sjezdovku, do lesa i na otevřené pláně. Jeho geometrie se vyznačuje středním vykrojením a jemným rockerem na špici. Na sjezdovce camber zaručí ovladatelnost i ve vysokých rychlostech. Dlouhá špička s navazujícím rockerem zaručí super klouzavost v měkkém sněhu a středně krátká pata je parádně ovladatelná mezi stromy a zároveň dává dostatečnou oporu při dropech v prašanu či jízdě pozadu. Prkno je celkově vyvážené s twin jádrem, které je slepené z kombinace Paulownie a Poplaru, čímž je zaručena dostatečná lehkost a odolnost. Triax sklo, které je zesílené v +-45 má parádní torzní tuhost a carbon stringer dodává prknu Pop. Pro milovníky přísného carvingu je možné pořídit Carver i v carbon verzi s konstrukcí z Drifteru, ale tady se všichni shodnou, že pro tuto verzi je lepší už od září trénovat denně dřepy.

Safari je New School Snow Surf. Je jedno jestli je prašan, firn nebo utáhlá sjezdovka, zasadni je se bavit, zkoušet. Tento stroj je postaven na malém camberu, takže dokžete surfovat kdekoliv s dostatečnou kontrolou. Prašan a prudké lesy jsou pro Safari samozřejmostí, ale bohužel kolik takových dnů je?!. Proto je potřeba si užít i sjezdovku se super “cat backy” v nastrouhaném sněhu po stranách, protáhnout zatáčku mezi stromky a zase se vrátit na sjezdovku , kterou si zpříjemníte 180kou do switch slide by Nicolas Muller. Ano, Twin jádro mění tento sufr ve sk8 vždy, když je potřeba. Je potřeba se přizpůsobit podmínkám a nastoupit na svah kdykoliv je to možné. Prkno jsem postavil na malém rádiusu, aby dobře kličkovalo i v malé rychlosti mezi lidmi a aby bylo možné užít si carving i na mírnějším svahu. Na šířce jsem nešetřil. V prašanu, i když je prkno dost krátké, super plave, neboť jeho plocha je jak o číslo větší stroj a na sjezdovce můžete pokoušet fyziku aniž by jste škrtali patou či špičkou boty. Postavení inzertů je na mě nezvykle na středu, ale vzhledem k dlouhé špici a samotné délce prkna je v prašanu backstance dostatečný a na sjezdovce se prkno chová vyváženě. Chystále-li se na Hokkaido, stále máte možnost posunout optimální stance o jedny inzerty dozadu a věřím, že to už bude dost pro každého. Co se týče konstrukce, použil jsem nahoru i dolů, speciálně na zakázku utkané triax sklo, které jsem posílil v +-45 smeru, což dodává prknu přidanou torzní tuhost, kterou oceníte na sjezdovce, ale neovlivňuje to celkovou tuhost, coz prozmenu ocenite v prašanu. Toto prkno je prostě potřeba vyzkoušet a myslím, že každý splitař by ho měl zařadit mezi svá prkna pro dny travené v resortu. A proč zrovna tohle? Protože si dokážu představit, že Enduro či Edge split dostatečně nahradí carving prkno, ale nikdy nedokáže nahradit snow surf sk8 hračku !

Drifter je můj top carvingový stroj, vyznačující se dlouhou hranou s rockerem na špici. Top konstrukce, carbon s triax sklem,  zaručuje velkou torzní tuhost. Je to prkno, které bude super držet na zmrzlém povrchu, ale vzhledem k rockeru bude také dobře plavat v měkkém sněhu. Drifter sdílí půdorys se splitboardem Edgem, ale oproti němu má jinou geometrii a profil jádra. Jádro je u Edge čistě Paulownia a u Drifteru kombinace Paulownie a Poplaru. Tento mix zaručuje přiznivou váhu, dlouhou životnost a rychlou reakci.

0 ks
Košík: 0